FFK Ungdom

Bungelägrets första och andra dag!

Tjolahopp! Vi tänkte sammanfatta gårdagen samt dagen här på Bunge. Vi är den rosa gruppen och idag är det vår uppgift att blogga. Igår klockan 07.45 möttes vi upp på Vasagatan för att tillsammans resa hit. Det var en lång men mysig resa som inkluderade lekar, sovstunder och skratt. Runt 15.00 var vi framme. Efter en lång väntan på alla ledare blev vi äntligen tilldelade våra rum och våra outfits of everday. Det vill säga overallerna som det är obligatoriskt att bära, ALLTID. Vilket är superkul då det aldrig blir för kallt för de är heltäckande, men aldrig heller för varmt då de är så pass luftiga! Hur som helst fortsatte vi med att få lite info, göra namnlekar och sedan även skriva regler för lägret 2015. Vi kom fram till en hel del och till slut blev alla nöjda. Sedan var det dags för middag. Vi åt kycklingspett med potatisklyftor. Toppengott! Sedan väntade vi en lång stund på kvällsfikat medan ledarna hade möte, men det gjorde inget för vi pratade och hade skoj. Efter kvällsfikat var det nattinatti och sov gott.

Imorse vaknade vi 07.00 av en trumpet-trudelutt. En halvtimma senare var det frukost. Mm. Dagen fortsätter. Flytta stolar. Info. Teori. Och sen äntligen fick vi flyga! Vi flög bland annat över Blåa lagunen som vi antagligen ska få bada i någon dag i veckan. Den var supervacker och vi är taggade till tusen, miljoner till och med. Sedan var det flygplansteori och vi fick lära oss en del om motorer, instrument, olika slags flygplan etc etc m.m. osv. Och nu sitter vi här och bloggar innan middagen. Magarna kurrar. Sen är det dags för en utflykt till Bungehallen där vi ska handla egna väsentligheter och det kommer bli nice som man säger. Ifall denna utflykt blir inställd får vi gå men det är OK det med. Btw så fyller David 16 idag. Han fick ingen bil på sin sweet sixteen tyvärr, men han fick flyga flygplan! Vi hoppas förresten på tårta 🙂

Och vi avslutar med att Matilda ska dela med sig av sin första flygupplevelse i ett litet flygplan!!

”Det var helt fantastiskt att flyga runt Fårö. Det var en helt annan känsla än att flyga ett stort plan. Man kunde se så mycket mer och man kände att man kom någonstans. Det var lite skumpigt men det brydde man sig inte om och när jag gick ut ur planet kunde jag inte sluta le.”

Så kort och gott har det vart två fina första dagar, puss och kram!