FFK Ungdom

Två saker är nya för i år! Den ena är att vi har en ny styrelse i Blekinge, och den andra är att det inte heter styrelse längre, utan det heter nu ungdomsledning! Den centrala styrelsen för Young Pilots har gjort ändringar i hur arbetet lokalt ute i länen ska ske för att underlätta och göra det mindre formellt. Den nya ungdomsledningen i Blekinge ser ut som följer:

Sektionsansvarig: Agnes Karonen
Kontaktansvarig: Oscar Henriksson
Mediaansvarig: Emilia Welander
Rekryteringsansvarig: Felix Jansson
Suppleanter: Anton Peilot, August Svensson, Filip Hoffmann, Linus Löfvall.

Vi hade ett årsmöte på Växjö flygplats tillsammans med ungdomsledningarna för YP Skåne och Kronoberg. De tre länen har haft ett nära samarbete de senaste åren och eftersom vi kommer fortsätta detta samarbete passade det bra att genomföra våra årsmöten gemensamt. Förutom att ha årsmöten så fick vi en rundtur på flygplatsen. Bland annat gick vi ut på rampen, tittade på brandbilarna och gick upp i flygledartornet och pratade med en flygledare. Därefter bjöds det på en riktigt god lunch på flygplatsen. Det var en mycket trevlig dag med givande samtal och diskussioner under årsmötena. Tillsammans siktar vi på ett år med flera roliga aktiviteter, så håll koll på hemsida och sociala medier för att få en notis när det är dags för en aktivitet! Hoppas vi syns!

Hälsningar,

Ungdomsledningen för sektionen YP Blekinge