FFK Ungdom

Årsmöte Young Pilots Stockholm 2016

Hej alla glada medlemmar i Young Pilots Stockholm!

Lagom till jul- och nyårsfirandena vill vi passa på att påminna om 2016 första riktiga happening, alla medlemmar i Stockholm län kallas nämligen härmed till Young Pilots Stockholms årsmöte!

Mötet äger rum den 24:e januari (OBS! ändrat datum från den 23/1), i en lokal med adressen Rehnsgatan 16 i Vasastan. Sätt ett kryss i kalendern redan nu, så glöms det inte bort bland allt annat som händer.

Dagens första utmaning blir att designa kladdkakor (!!! wow), samtidigt som vi får njuta av varandras sällskap.  Vår andra, och största uppgift är dock att tillsammans att rösta fram YP Stockholms nya styrelse. Att så många som möjligt engagerar sig i detta betyder mycket för hela organisationen, och oavsett om du har sökt till styrelsen eller inte betyder det guld att du kommer och bidrar med dina personliga tankar och idéer. Vi ber dig därför även att skicka in motioner, alltså förbättringsförslag eller konstruktiv kritik till oss inför mötet. Detta gäller oavsett om du kan komma på mötet eller inte. Framförhållning är nyckeln till mycket! Motioner mailar du till stockholm@youngpilots.se, senast den 19/1.
Motionerna som presenteras på årsmötet kommer att vara anonyma.

Här finner du lite inspiration för att skriva motioner!

Vidare detaljer om tid kommer närmare inpå mötet. Hoppas vi ses där!!

Nedan bifogas anmälningsformuläret, samt dagordningen för årsmötet. (Anmälan stänger 19/1)

Vi ses den 24/1, med humöret på topp och magen suktandes efter smarrig kladdkaka!

YP Stockholms styrelse

Dagordning för årsmötet

P.S. Ansökan för att vara med i Young Pilots Stockholms styrelse finner du på denna länk: https://ungdom.ffk.se/intresseanmalan-for-young-pilots-stockholms-styrelse-2016/
D.S.