FFK Ungdom

Bunge Fredag 30/6

Tjena bloggen

Igår morse steg alla ungdomar förväntansfulla upp från sina sängar och begav sig iväg mot Stockholm Central, för en lång resa mot Bunge flygfält. Väl på båten, hade vi en jätteskojig tävling som gav oss en möjlighet att lära känna varann. Vi trotsade sjösjukan och till sist så gick vi och satte oss i våra stolar tills vi var framme.

Vi blev upphämtade av våra trevliga ledare som gav oss ett varmt välkomnande och sen fick vi åka minibussar med till Bunge flygfält från Visby.

När vi kom fram, lekte vi massa namnlekar och lyssnade på när våra ledare berättade om sig själva. Sedan blev vi serverade en väldigt god och efterlängtad middag, tacos!

Alla njöt av den goda maten och sedan, mätta och belåtna, fortsatte vi att leka massa roliga utomhuslekar, trots det gråa täcket med moln som låg över himlen, som vi i dagens meteorologi lektion lärde oss heter stratusmoln.

Efter det så åt vi kvällsmacka och spelade kort, vissa la sig senare än andra. ;))))

Idag så vaknade vi av att en av våra ledare spelade på en trumpet för att väckas oss, men många gillade inte ljudet av det. Senare så åt vi frukost vid Bunge vandrarhem.

Vi traskade sedan iväg till Hangaren, där alla flygplanen är ställda. Väl där delades vi in i två grupper och sen gick vi och fick testa att sitta i två av deras flygplan Piper 28, Cessna 172 och de var ascoola och vi kände oss MYCKET som piloter!

Efter det lärde vi oss massor om väder och flygplan med Ingela och Elias som våra lärare. Vi rundade av dagen med att samlas i vårt sällskapsrum, titta på lite film och laga mat. Vår första heldag här på Bunge flygfält har redan nu varit väldigt lärorik, intressant och kul!!